-
______________________________________________________________________________________________________________________
02 października 2025 r.
„Pracowite rączki” – „Stokrotki”.
W ostatnim czasie nasze rączki mają sporo pracy. Wyciąganie pajączków za pomocą pęsety, tworzenie jesiennej korony drzew z wykorzystaniem ciastoliny i guzików, wyszukiwanie magnetycznych kółek w grochu i soczewicy, malowanie owoców folią aluminiową, klejenie, tworzenie kompozycji z różnych naklejek itp. Wszystko po to by rozwijać motorykę małą, koordynację ruchowa, sprawność palców i dłoni, ćwiczyć koncentrację, cierpliwość i dokładność, a także samodzielność.
-
______________________________________________________________________________________________________________________
30 września 2025 r.
Dzień Chłopaka – „Chabry”.
Dzień Chłopaka w naszej grupie rozpoczął się zabawami z balonikami. Następnie pojawiła się chusta KLANZY (okrzyki radości słyszało, chyba całe przedszkole). Na koniec przyszedł czas na prezenty i tradycyjne „Sto lat” odśpiewane przez dziewczynki. Po południu kolorowaliśmy portret chłopca i ćwiczyliśmy wycinanie robiąc mu fryzurę.
-
______________________________________________________________________________________________________________________
29 września 2025 r.
Dzień Jabłka – „Chabry”.
Z okazji Dnia Jabłka poznaliśmy historię gwiazdki, która chcąc być blisko dzieci zamieszkała w jabłku. Następnie rozmawialiśmy o właściwościach jabłka. Zagraliśmy też w grę ” Ktoś mi zabrał jabłko”. Na dywanie ustaliliśmy, co to znaczy ” tyle samo” , przeliczaliśmy i porównywaliśmy liczebność zbiorów. Zdobyte umiejętności utrwaliliśmy wykonując kartę pracy- kolorowaliśmy tyle jabłek po prawej stronie, ile kropek było po lewej. A popołudniu wesoło malowaliśmy i powstały ogryzki.
-
______________________________________________________________________________________________________________________
29 września 2025 r.
Dzień Jabłka – „Stokrotki”.
Z okazji Dnia Jabłka sala Stokrotek zamieniła się w niewielki sad. Ubraliśmy się w jabłuszkowe kolory i świętowaliśmy. Zaczęliśmy od wspólnego tańca przy piosence „Małe, czerwone jabłuszko”. Następnie uzbrojeni w lupy zamieniliśmy się w małych naukowców i badaliśmy jabłka naszymi zmysłami. Staraliśmy się znaleźć odpowiedź na pytanie czym jest jabłko, i świetnie sobie z tym poradziliśmy („je się je”, „gryzie”, „owoc”). Dowiedzieliśmy się jak powstaje jabłko i jak nazywa się drzewo na którym rośnie ten owoc. Na koniec poćwiczyliśmy nasze umiejętności analityczne i motoryczne składając pocięty na kawałki obrazek i przyklejając go na kartkę. Nawet w naszym menu tego dnia królowało jabłko – był jabłkowy dżem na śniadanie, sok jabłkowy na obiad i prażone jabłko na deser.
-
______________________________________________________________________________________________________________________
24 września 2025 r.
Jesienne zabawy z rodzicami – „Stokrotki”.
Z okazji nadejścia jesieni, razem z paniami Nauczycielkami zaprosiliśmy rodziców na jesienne zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Całymi rodzinami wykonywaliśmy następujące zadania: graliśmy dynią w jesienne kręgle, pokonywaliśmy slalom z szyszką na łyżce, skakaliśmy jak zajączki po jesiennym polu, pomagaliśmy napełnić dziuple wiewiórki kasztanami, przenosiliśmy „kupki liści” (dzieci) w kocu. Na koniec wykonaliśmy w ramach pamiątki, jesiennego pajączka z kasztana. Wszyscy świetnie się bawiliśmy, zarówno mali jak i duzi. Jesień została oficjalnie przywitana.
-
______________________________________________________________________________________________________________________
23 września 2025 r.
Dzień Grzyba – „Stokrotki”.
Z okazji Dnia Grzyba rozmawialiśmy dziś na temat grzybów trujących i jadalnych. Posiłkując się czytaniem globalnym określaliśmy, czy danego grzyba zbieramy (tak), czy nie zbieramy (nie). Wiedzę utrwalaliśmy podczas zabawy ruchowej „grzybobranie”. Dowiedzieliśmy się także z jakich części składa się grzyb. A na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną „Borowiki” ćwicząc sprawność manualną dłoni. Zapragnęliśmy udać się na prawdziwe grzybobranie do lasu. Trzymamy kciuki za owocne zbiory.
-
______________________________________________________________________________________________________________________
19 września 2025 r.
Język żyrafy w „Chabrach”.
W tym tygodniu utrwalaliśmy cztery kroki empatycznej komunikacji:
📷 – gdy widzę (sytuacja),
❤️ – to czuję (uczucie),
🧰 – bo potrzebuję potrzeba),
🏞 – jestem otwarty/a na rozwiązania (prośba).
Dzięki czemu, nabywamy umiejętności jasnej komunikacji, zauważania potrzeb własnych i innych osób oraz szukania rozwiązań akceptowalnych dla obu stron.
-
______________________________________________________________________________________________________________________
18 września 2025 r.
Sprzątanie Świata – „Chabry”
Dziś ubraliśmy rękawice i ruszyliśmy sprzątać okolice przedszkola. Okazało się, że to zadanie wymagało dużej uważności, ponieważ mieszkańcy naszego osiedla dbają o czystość. Po powrocie obejrzeliśmy teatrzyk pacynkowy „Papierek po cukierku” i używając czterech kroków empatycznej komunikacji omówiliśmy go. Przypomnieliśmy sobie też kolory koszy na śmieci i wykonaliśmy pracę plastyczną.
-
______________________________________________________________________________________________________________________
15 września 2025 r.
Dzień Kropki
Dziś wszyscy mieliśmy okazję świętować dzień, w którym liczy się każdy najmniejszy, najbardziej ukryty talent. W „Słonecznikach” odkrywaliśmy mądrości książki „Kropka”, którą przyniosła Marysia, śpiewaliśmy piosenkę „Mała kropka”, skakaliśmy podczas kropkowych zabaw muzyczno-ruchowych i wykonaliśmy piękne mandale złożone z kropek.
Z okazji Dnia Kropki w „Chaberkach” poznaliśmy historię małej dziewczynki Vashti, która myślała, że nie potrafi rysować. Oczywiście, gdy tylko spróbowała okazało się, że ma wielki talent. My też opowiadaliśmy o swoich talentach. W naszej grupie są dzieci, które potrafią szybko sprzątać, pomagać innym, opiekować się rodzeństwem, nurkować, głośno płakać, a nawet driftować. Reszta dnia upłynęła kropeczkowo. Bawiliśmy się w rytm piosenek „Podajemy kropki” i „Kolorowe kropki”, z kropkami ćwiczyliśmy orientację w schemacie ciała, uważne słuchanie, przeliczanie oraz wystukiwanie rytmu. Zrobiliśmy też „Pana Kropeczkę” oraz rozwijaliśmy motorykę dużą podając sobie krążek bez użycia rąk.