-
Kadra pedagogiczna:
-
mgr Katarzyna Jabłońska
-
Nauczyciel – grupa „Słoneczniki”
Ukończyłam studia magisterskie z socjologii oraz studia podyplomowe z edukacji przedszkolnej, które pozwoliły mi połączyć wiedzę o społeczeństwie z praktycznymi umiejętnościami pracy z dziećmi. Posiadam również certyfikat FCE (First Certificate in English). Dzięki znajomości języka z łatwością wplatam jego elementy w codzienne aktywności edukacyjne.W pracy z dziećmi szczególnie lubię organizować zajęcia plastyczne oraz te związane z kodowaniem i programowaniem — dostosowane do wieku dzieci, w formie zabawy i prostych aktywności. Uwielbiam obserwować, jak dzieci rozwijają myślenie logiczne, uczą się rozwiązywać problemy i odkrywają, że nauka może być fascynującą przygodą.Prywatnie jestem miłośniczką książek oraz… malowania po numerach! Często inspiruję się tym również w pracy z dziećmi, pokazując im, że każdy ma w sobie artystę — wystarczy tylko dać mu przestrzeń do działania.
-
Lic. Marta Jurczak
-
Nauczyciel – grupa „Stokrotki”
Jestem absolwentką edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej WSNHiD w Poznaniu. Pedagożką z wykształcenia i zamiłowania.
Bliskie są mi założenia Metody projektów L. Katz. Uwielbiam w dzieciach ich ciągłą chęć odkrywania świata i naturalną ciekawość. Ważne jest dla mnie kształtowanie motywacji wewnętrznej do zdobywania wiedzy, a co za tym idzie samodzielności w podejmowaniu działań.
Wobec dzieci jestem przyjazna, życzliwa, uważna na ich emocje i potrzeby, ale także konsekwentna.
Czerpię od nich radość życia i staram się zarazić ich tak ważną dla mnie wrażliwością na potrzeby innych (zarówno ludzi, jak i zwierząt).
Brałam udział w cyklu szkoleń w ramach międzynarodowego programu promocji zdrowia psychicznego małych dzieci „Przyjaciele Zippiego” i od lat jestem jego realizatorką.
W wolnym czasie nałogowo słucham audiobooków i szydełkuję.
-
mgr Barbara Karaśkiewicz
-
Nauczyciel – grupa „Malwy”
Jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego.
Bliskie są mi założenia „Porozumienia bez Przemocy” (NVC) zwanego „dawaniem z serca”, stworzonego przez Marshalla Rosenberga. Od wielu lat pogłębiam swoją wiedzę i umiejętności w zakresie wspierania dzieci w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu uczuć i potrzeb. Uwielbiam dzieciom czytać, rozmawiać z nimi i słuchać ich:)
-
mgr Patrycja Kasprzak
-
Nauczyciel – grupa „Chabry”
Jestem nauczycielką wychowania fizycznego oraz wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Posiadam uprawnienia do prowadzenia zajęć z glottodydaktyki i glottoterapii ojczystojęzycznej. Uczestniczyłam w cyklu szkoleń z zakresu Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga oraz w szkoleniach z Kręgów Naprawczych i Minimediacji z dziećmi.
-
mgr Aleksandra Kwiatkowska
-
Nauczyciel – grupa „Słoneczniki”
Ukończyłam studia magisterskie z terapii pedagogicznej z arteterapią. Chętnie wspieram rozwój dzieci wykorzystując do tego sztuki plastyczne oraz elementy różnych rodzajów arteterapii. Kocham muzykę i dzielę się nią z dziećmi poprzez grę na ukulele.
Uczestniczyłam w warsztatach Porozumienia bez przemocy. Brałam udział w szkoleniu z nauki czytania metodą odimienną, wprowadzenia do glottodydaktyki oraz komunikacji interpersonalnej. Posiadam biegłość w redagowaniu tekstów, w tym także wierszy dla dzieci. Lubię rozbudzać w dzieciach zainteresowanie literaturą. Staram się umożliwić dzieciom poznawanie świata wszystkimi zmysłami.
Prywatnie interesuję się tematyką alergii pokarmowej.
-
mgr Joanna Matuszak-Kępińska
-
Nauczyciel – grupa „Chabry”
Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje zawodowe poprzez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego.
W swojej pracy otaczam indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków. Planuje zajęcia w taki sposób, aby były one dostosowane do wieku i możliwości dzieci, a także wspierały ich rozwój w różnych sferach. Wyjaśniam, inspiruje i pomagam w samodzielnym gromadzeniu doświadczeń i poznawaniu otoczenia.
Dokładam starań, aby pobyt w przedszkolu był dla dzieci wydarzeniem interesującym, czasem zdobywania nowych umiejętności, zawierania wspaniałych przyjaźni, przeżywania niezapomnianych przygód.
-
mgr Agnieszka Nagórska
-
Nauczyciel – grupa „Malwy”
Jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także technikiem fizjoterapii. Ukończyłam cykl szkoleń z Porozumienia bez Przemocy oraz Minimediacje.
Cały czas pogłębiam swoją wiedzę i umiejętności poprzez różnorodne kursy. Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości. Codziennie mogę obserwować jak się rozwijają i są coraz bardziej samodzielne, to daje mi ogrom motywacji do pracy w której odnajduję siebie.
-
mgr Monika Nowicka-Tabat
-
Dyrektor p.o. / Nauczyciel – grupa „Maki”
Nazywam się Monika Nowicka-Tabat. W naszym przedszkolu pracuję od piętnastu lat. Posiadam pełne kwalifikacje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Jestem absolwentką Kolegium Europejskiego im. Jana Pawła II w Gnieźnie (filia Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza), na którym ukończyłam studia magisterskie na kierunku „Pedagogika – Edukacja Europejska”. Ukończyłam również studia podyplomowe w Gnieźnieńskiej Szkole Wyższej Millenium, na kierunkach: „Wychowanie Przedszkolne”, „Edukacja Wczesnoszkolna” i „Kwalifikacje Pedagogiczne”. Posiadam uprawnienia do nauczania glottodydaktyki i glottoterapii – ukończyłam Letnią Szkołę Glottodydaktyki prof. B. Rocławskiego,. Od dziesięciu lat doskonalę się w Porozumieniu bez Przemocy, które na co dzień wykorzystuję w pracy z dziećmi. Od ubiegłego roku jestem studentką studiów podyplomowych w Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego na kierunku „Organizacja i Zarządzanie Oświatą”. Staram się nieustannie pogłębiać swoją wiedzę i dokształcam się na warsztatach i kursach.
Praca z dziećmi sprawia mi wiele satysfakcji i przyjemności. W pracy stosuję metody aktywizujące dzieci – jestem zwolenniczką aktywnych metod pracy. Staram się motywować dzieci do samodzielności i kreatywności, stwarzam im okazje do samodzielnego eksplorowania otaczającego świata.
-
mgr Aleksandra Starkowska-Nowak
-
Nauczyciel – grupa „Maki”
-
mgr Barbara Tyczyńska
-
Nauczyciel – grupa „Stokrotki”
Z wykształcenia jestem nauczycielem przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej oraz terapeutą pedagogicznym. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki, integracji sensorycznej oraz pedagogiki specjalnej w zakresie WWRD. Jestem również terapeutą ręki I i II stopnia. Lubię dzielić się wiedzą i wymieniać spostrzeżeniami. W pracy stosuję metody aktywizujące, ukończyłam sporo szkoleń i… nadal się uczę; od najmłodszego i najstarszego pokolenia. Bardzo cenię sobie pracę z małymi dziećmi , kładę duży nacisk na samodzielność dziecka a radość z jego poczucia sprawstwa jest dla mnie największą nagrodą. Uwielbiam przyrodę, zwierzęta i bogactwo w postaci naszego dziedzictwa kulturowego. W wolnym czasie uzupełniam wiedzę z zakresu psychologii dzieci i młodzieży oraz terapii taktylnej w pracy terapeuty integracji sensorycznej u dzieci z spectrum autyzmu.
Staram się bezinteresownie pomagać tym, którzy po pomoc u mnie się pojawiają i wkładam w to 100 % zaangażowania.
-
mgr Paulina Walczak
-
Nauczyciel – grupa „Maki”
Przez 15 lat pracy jako nauczyciel miałam okazję współpracować z uczniami na różnych etapach edukacyjnych, co pozwoliło mi na doskonalenie umiejętności pracy z dziećmi na różnym poziomie wiedzy i rozwoju. Regularnie uczestniczyłam w kursach, szkoleniach, które umożliwiły mi poszerzenie kompetencji zawodowych. Ukończyłam kurs miedzy innymi „ Pozytywna Dyscyplina „, a w lutym ukończę studia podyplomowe z zakresu Terapia pedagogiczna i Socjoterapia. W swojej pracy stosuje bardzo dużo innowacji, projektów, które bardzo urozmaicają prace z dziećmi.
-
Specjaliści:
-
mgr Dagmara Janowska
-
Psycholog
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Podczas studiów moje zainteresowania koncentrowały się wokół psychoterapii i psychologii edukacji. To w tych obszarach stale zdobywam wiedzę i doświadczenie. Bliskie są mi założenia Porozumienia Bez Przemocy (NVC) wg. Marshalla Rosenberga. To na nich buduję relację z dziećmi. Uczestniczę w warsztatach rozwijających umiejętności posługiwania się NVC. Z okazji Dnia Zdrowia Psychicznego 2023 na UAM wraz z zespołem przygotowałam scenariusz, a następnie przeprowadziłam warsztat dla studentów pod tytułem “Chcesz mieć rację czy relację?”. Jego celem było zapoznanie uczestników z ideą oraz podstawami NVC. Uczestniczyłam w projekcie “Psycholog w szkole – ekspert od dobrych relacji”, podczas którego miałam okazję zgłębiać wiedzę z zakresu pedagogiki Montessori oraz NVC. Dzięki udziałowi w kursie “Spektrum autyzmu w perspektywie neuroróżnorodności” zdobywałam wiedzę na temat pracy z osobami w spektrum autyzmu oraz miałam okazję poznać osobiste historie osób w spektrum autyzmu. Doświadczenie zdobywałam podczas stażu w Pracowni psychologicznej “Samo-dzielni”, gdzie przygotowywałam oraz prowadziłam zajęcia w Szkole Leśnej, Małym Przedszkolu oraz Grupie Zabawowej. Jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie ISTDP.
-
mgr Katarzyna Miałkowska
-
Logopeda
Zwykła mawiać, że „Praca nad ciałem i głosem i mową, to takie laboratorium, a każdy z nas jest w nim probówką lub szalką Petriego”
Z wykształcenia logopeda, aktorka, pedagog. Zawodowo logopeda, nauczyciel, trenerka oddechu, emisji głosu i wystąpień publicznych, szkoleniowiec. Współtworzyła ogólnopolski Program Akademii Oddechu. Była nauczycielem akademickim z zakresu nauk pedagogicznych i emisji głosu. Jest właścicielką firmy FoxEdu zajmującej się terapią logopedyczną dorosłych i dzieci, a także przygotowywaniem mówców i kandydatów do szkół aktorskich, do wystąpień publicznych w sposób interdyscyplinarny i holistyczny. Jest szkoleniowcem z zakresu technik głosowych i oddechowych. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu oddechu, logopedii i technik aktorskich, uważności m.in. Kurs instruktorski metody Butejko, rehabilitacji zaburzeń głosu, kurs MBCT, kurs technik pracy z głosem i oddechem wg K. Linklater, kurs metody A. Boal, Meisnera, kursy inspirowane metodami nauczania J. Grotowskiego i T. Kantora. Dzięki tym licznym kursom, obserwacji swoich podopiecznych i wieloletniej praktyce, stworzyła autorskie ćwiczenia, które wspierają w naturalnym i bez wysiłkowym mówieniu. Jej podopieczni mówią, że dzięki tej formie pracy pokochali swój głos i czerpią radość z mówienia. Współpracuje, także z gabinetem ortodontycznym, w którym dzięki wprowadzanym technikom oddechowym wspiera terapię ortodontyczną u dzieci i dorosłych. Tworzy artykuły branżowe, w tym współtworzyła całe wydanie czasopisma „Strefa Logopedy – Oddech, jako próba przywrócenia komunikacji intrapersonalnej”. Jest autorką książki logopedycznej do terapii pt. „Szyszolandia”. Po ponad trzydziestu latach zamieniła Wrocław na Poznań. Energia nowego miasta pcha ją do twórczej pracy. Pisze bajki dla dzieci i tworzy słuchowiska. Na co dzień jest pasjonatką eksperymentowania i eksplorowania obszaru pracy z ciałem i głosem, a także odkrywania i zgłębiania nowych technik uwalniania naturalnego głosu „z wnętrza”. W wolnych chwilach działa aktorsko, tworząc małe formy teatralne, podróżując do najdalszych zakątków Świata, czytając książki, jeżdżąc rowerem i brzdąkając na ukulele. Uwielbia spoglądać w niebo, ponieważ jej pasją od wielu lat jest Kosmos.
“Emisja głosu, to zabawa w doświadczanie mojego wewnętrznego dźwięku, odkrywanie go na nowo, akceptacja i zaprzyjaźnienie.”
-
mgr Hanna Siniarska
-
Pedagog
Jestem absolwentką pedagogiki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej i logopedii.Od dwudziestu pięciu lat pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym, jak i szkolnym Jako motto w mojej pracy na co dzień towarzyszy mi zdanie Janusza Korczaka:,,Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi”.
-
mgr Julia Sobierajska-Darul
-
Pedagog specjalny
Ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jako pedagog specjalny wspieram dzieci o różnych potrzebach edukacyjnych, pomagając im rozwijać się emocjonalnie, społecznie i poznawczo. Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach i kursach, aby jak najlepiej dostosować metody pracy do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Praca z dziećmi to moja pasja i źródło ogromnej satysfakcji – każdego dnia towarzyszę im w odkrywaniu świata, budowaniu pewności siebie i rozwijaniu ich potencjału.
-
Zajęcia dodatkowe:
-
Wakat
-
Gimnastyka korekcyjna
…
-
mgr Dorota Krzywkowska
-
Język angielski
Ukończyłam studia licencjackie z Pedagogiki na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu ze specjalizacją edukacja elementarna i język angielski. Kończę dwuletnie studia magisterskie ze specjalizacją poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna. Uczestniczyłam w wymianie zagranicznej spędzając rok za granicą w Irlandii Północnej w Belfaście, gdzie studiowałam w Stranmillis University College, tam rozpoczęłam karierę zawodową jako pomoc nauczyciela w sobotniej szkole i uczyłam języka polskiego jako obcego. Od pięciu lat uczę w przedszkolach języka angielskiego rozwijając swoje kompetencje, biorąc udział w innowacyjnych szkoleniach lektorskich oraz planując treści zgodnie z ogólnym programem przedszkolnym. W pracy z Dziećmi korzystam z różnorodnych metod nauczania języka angielskiego takich jak metoda TPR (reagowania całym ciałem), metoda konwersacyjna oraz audiowizualna. Na swoich zajęciach często korzystam z literatury anglojęzycznej dostosowanej do wieku i umiejętności podopiecznych oraz prowadzę atrakcyjne zabawy ruchowe.