-
Kadra pedagogiczna:
-
mgr Barbara Karaśkiewicz
-
Nauczyciel – grupa „Malwy”
Jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego.
Bliskie są mi założenia „Porozumienia bez Przemocy” (NVC) zwanego „dawaniem z serca”, stworzonego przez Marshalla Rosenberga. Od wielu lat pogłębiam swoją wiedzę i umiejętności w zakresie wspierania dzieci w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu uczuć i potrzeb. Uwielbiam dzieciom czytać, rozmawiać z nimi i słuchać ich:)
-
mgr Patrycja Kasprzak
-
Nauczyciel – grupa „Chabry”
Jestem nauczycielką wychowania fizycznego oraz wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Posiadam uprawnienia do prowadzenia zajęć z glottodydaktyki i glottoterapii ojczystojęzycznej. Uczestniczyłam w cyklu szkoleń z zakresu Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga oraz w szkoleniach z Kręgów Naprawczych i Minimediacji z dziećmi.
-
mgr Dorota Konieczna
-
Nauczyciel – grupa „Słoneczniki”
Z wykształcenia jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej, pedagożką wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz neurologopedką. Od prawie 10 lat zgłębiam wiedzę z zakresu Porozumienia bez przemocy. Ukończyłam między innymi takie warsztaty jak: Porozumienie Bez Przemocy Marshalla Rosenberga: „Empatia i dialog”, „Ty – zrozumieć drugą stronę”, „My – zatańczyć dialog”, „NVC w ruchu. Po prostu bądź”, „Sens i bezsens nagród i kar”.
Ukończyłam również certyfikowane szkolenie z zakresu Terapii ręki i zaburzeń motoryki małej. Jestem certyfikowanym trenerem grafomotoryki oraz posiadam kompetencje do prowadzenia zajęć z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych I i II stopnia.
-
mgr Aleksandra Kwiatkowska
-
Nauczyciel – grupa „Słoneczniki”
Ukończyłam studia magisterskie z terapii pedagogicznej z arteterapią. Chętnie wspieram rozwój dzieci wykorzystując do tego sztuki plastyczne oraz elementy różnych rodzajów arteterapii. Kocham muzykę i dzielę się nią z dziećmi poprzez grę na ukulele.
Uczestniczyłam w warsztatach Porozumienia bez przemocy. Brałam udział w szkoleniu z nauki czytania metodą odimienną, wprowadzenia do glottodydaktyki oraz komunikacji interpersonalnej. Posiadam biegłość w redagowaniu tekstów, w tym także wierszy dla dzieci. Lubię rozbudzać w dzieciach zainteresowanie literaturą. Staram się umożliwić dzieciom poznawanie świata wszystkimi zmysłami.
Prywatnie interesuję się tematyką alergii pokarmowej.
-
mgr Anna Lipiecka
-
Nauczyciel – grupa „Maki”
Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Ukończyłam studia teologiczne o specjalności katechetyczno-pastoralnej.
-
mgr Katarzyna Łakomska
-
Nauczyciel – grupa „Stokrotki”
Ukończyłam filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego. Uczestniczyłam w cyklu szkoleń z zakresu Porozumienia bez Przemocy Marshalla Rosenberga. Posiadam kwalifikacje do prowadzenia zajęć z glottodydaktyki oraz glottoterapii ojczystojęzycznej oraz warsztatów teatralnych.
-
mgr Agnieszka Nagórska
-
Nauczyciel – grupa „Malwy”
Jestem nauczycielem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także technikiem fizjoterapii. Ukończyłam cykl szkoleń z Porozumienia bez Przemocy oraz Minimediacje.
Cały czas pogłębiam swoją wiedzę i umiejętności poprzez różnorodne kursy. Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości. Codziennie mogę obserwować jak się rozwijają i są coraz bardziej samodzielne, to daje mi ogrom motywacji do pracy w której odnajduję siebie.
-
mgr Monika Nowicka-Tabat
-
Dyrektor p.o. / Nauczyciel – grupa „Chabry”
Nazywam się Monika Nowicka-Tabat. W naszym przedszkolu pracuję od piętnastu lat. Posiadam pełne kwalifikacje do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Jestem absolwentką Kolegium Europejskiego im. Jana Pawła II w Gnieźnie (filia Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza), na którym ukończyłam studia magisterskie na kierunku „Pedagogika – Edukacja Europejska”. Ukończyłam również studia podyplomowe w Gnieźnieńskiej Szkole Wyższej Millenium, na kierunkach: „Wychowanie Przedszkolne”, „Edukacja Wczesnoszkolna” i „Kwalifikacje Pedagogiczne”. Posiadam uprawnienia do nauczania glottodydaktyki i glottoterapii – ukończyłam Letnią Szkołę Glottodydaktyki prof. B. Rocławskiego,. Od dziesięciu lat doskonalę się w Porozumieniu bez Przemocy, które na co dzień wykorzystuję w pracy z dziećmi. Od ubiegłego roku jestem studentką studiów podyplomowych w Wyższej Szkoły Kształcenia Zawodowego na kierunku „Organizacja i Zarządzanie Oświatą”. Staram się nieustannie pogłębiać swoją wiedzę i dokształcam się na warsztatach i kursach.
Praca z dziećmi sprawia mi wiele satysfakcji i przyjemności. W pracy stosuję metody aktywizujące dzieci – jestem zwolenniczką aktywnych metod pracy. Staram się motywować dzieci do samodzielności i kreatywności, stwarzam im okazje do samodzielnego eksplorowania otaczającego świata.
-
mgr Karolina Ostrowicka
-
Nauczyciel – grupa „Maki”
Karolina Ostrowicka – nauczyciel wychowania przedszkolnego w grupie „Maki”. Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego w grupie „Maki” i z pasją pracuję z najmłodszymi dziećmi. Ukończyłam studia licencjackie na kierunku wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, a także studia magisterskie z zakresu pedagogiki, poradnictwa i pomocy psychopedagogicznej. Moje doświadczenie zawodowe obejmuje różnorodne stanowiska – przez wiele lat pracowałam jako nauczyciel w przedszkolu i szkole, a także jako animator czasu wolnego i opiekunka dziecięca. Dzięki tym doświadczeniom mam szeroką wiedzę o potrzebach dzieci w różnych etapach ich rozwoju i umiejętność dostosowywania metod pracy do ich indywidualnych potrzeb. Praca z dziećmi to moja pasja, dlatego nieustannie rozwijam swoje kompetencje. Ukończyłam również wiele różnych szkoleń i warsztatów, które pozwoliły mi poszerzyć swoje kompetencje i rozwijać się zawodowo. Każdego dnia staram się tworzyć w grupie „Maki” atmosferę ciepła, bezpieczeństwa i radości, jednocześnie stawiając na rozwój emocjonalny, intelektualny i społeczny maluchów. Moim celem jest, aby każde dziecko czuło się w przedszkolu ważne, zrozumiane i wspierane w swoim rozwoju. Zależy mi na tym, by każde dziecko rozwijało swoje talenty, odkrywało świat w sposób twórczy i miało poczucie, że jest ważne i dostrzegane.
-
Marta Ratajczak
-
Nauczyciel – grupa „Stokrotki”
Jestem nauczycielką wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej. Nieustannie pogłębiam swoją wiedzę i rozwijam umiejętności. Uczestniczę w różnorodnych szkoleniach i kursach. W kontaktach z dziećmi kieruję się empatią, co pozwala mi dostrzegać, rozumieć i właściwie reagować na ich emocje. Praca z dziećmi to dla mnie źródło ogromnej satysfakcji, a wspieranie ich w osiąganiu nowych umiejętności oraz towarzyszenie im w ciągłym rozwoju sprawia mi niezwykłą radość.
-
mgr Marlena Wojciechowska
-
Nauczyciel – grupa „Chabry”
Nazywam się Marlena Wojciechowska jestem magistrem filologii polskiej oraz nauczycielem zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz nauczycielem Montessori. Ponadto: terapeutą integracji sensorycznej (SI), terapeutą ręki, trenerem grafomotoryki oraz diagnostą Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej. Podsiadam kwalifikacje z zakresu: glottodydaktyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także metody 18 struktur wyrazowych dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu.
-
Specjaliści:
-
mgr Dagmara Janowska
-
Psycholog
Ukończyłam psychologię na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Podczas studiów moje zainteresowania koncentrowały się wokół psychoterapii i psychologii edukacji. To w tych obszarach stale zdobywam wiedzę i doświadczenie. Bliskie są mi założenia Porozumienia Bez Przemocy (NVC) wg. Marshalla Rosenberga. To na nich buduję relację z dziećmi. Uczestniczę w warsztatach rozwijających umiejętności posługiwania się NVC. Z okazji Dnia Zdrowia Psychicznego 2023 na UAM wraz z zespołem przygotowałam scenariusz, a następnie przeprowadziłam warsztat dla studentów pod tytułem “Chcesz mieć rację czy relację?”. Jego celem było zapoznanie uczestników z ideą oraz podstawami NVC. Uczestniczyłam w projekcie “Psycholog w szkole – ekspert od dobrych relacji”, podczas którego miałam okazję zgłębiać wiedzę z zakresu pedagogiki Montessori oraz NVC. Dzięki udziałowi w kursie “Spektrum autyzmu w perspektywie neuroróżnorodności” zdobywałam wiedzę na temat pracy z osobami w spektrum autyzmu oraz miałam okazję poznać osobiste historie osób w spektrum autyzmu. Doświadczenie zdobywałam podczas stażu w Pracowni psychologicznej “Samo-dzielni”, gdzie przygotowywałam oraz prowadziłam zajęcia w Szkole Leśnej, Małym Przedszkolu oraz Grupie Zabawowej. Jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie ISTDP.
-
mgr Katarzyna Miałkowska
-
Logopeda
Zwykła mawiać, że „Praca nad ciałem i głosem i mową, to takie laboratorium, a każdy z nas jest w nim probówką lub szalką Petriego”
Z wykształcenia logopeda, aktorka, pedagog. Zawodowo logopeda, nauczyciel, trenerka oddechu, emisji głosu i wystąpień publicznych, szkoleniowiec. Współtworzyła ogólnopolski Program Akademii Oddechu. Była nauczycielem akademickim z zakresu nauk pedagogicznych i emisji głosu. Jest właścicielką firmy FoxEdu zajmującej się terapią logopedyczną dorosłych i dzieci, a także przygotowywaniem mówców i kandydatów do szkół aktorskich, do wystąpień publicznych w sposób interdyscyplinarny i holistyczny. Jest szkoleniowcem z zakresu technik głosowych i oddechowych. Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu oddechu, logopedii i technik aktorskich, uważności m.in. Kurs instruktorski metody Butejko, rehabilitacji zaburzeń głosu, kurs MBCT, kurs technik pracy z głosem i oddechem wg K. Linklater, kurs metody A. Boal, Meisnera, kursy inspirowane metodami nauczania J. Grotowskiego i T. Kantora. Dzięki tym licznym kursom, obserwacji swoich podopiecznych i wieloletniej praktyce, stworzyła autorskie ćwiczenia, które wspierają w naturalnym i bez wysiłkowym mówieniu. Jej podopieczni mówią, że dzięki tej formie pracy pokochali swój głos i czerpią radość z mówienia. Współpracuje, także z gabinetem ortodontycznym, w którym dzięki wprowadzanym technikom oddechowym wspiera terapię ortodontyczną u dzieci i dorosłych. Tworzy artykuły branżowe, w tym współtworzyła całe wydanie czasopisma „Strefa Logopedy – Oddech, jako próba przywrócenia komunikacji intrapersonalnej”. Jest autorką książki logopedycznej do terapii pt. „Szyszolandia”. Po ponad trzydziestu latach zamieniła Wrocław na Poznań. Energia nowego miasta pcha ją do twórczej pracy. Pisze bajki dla dzieci i tworzy słuchowiska. Na co dzień jest pasjonatką eksperymentowania i eksplorowania obszaru pracy z ciałem i głosem, a także odkrywania i zgłębiania nowych technik uwalniania naturalnego głosu „z wnętrza”. W wolnych chwilach działa aktorsko, tworząc małe formy teatralne, podróżując do najdalszych zakątków Świata, czytając książki, jeżdżąc rowerem i brzdąkając na ukulele. Uwielbia spoglądać w niebo, ponieważ jej pasją od wielu lat jest Kosmos.
“Emisja głosu, to zabawa w doświadczanie mojego wewnętrznego dźwięku, odkrywanie go na nowo, akceptacja i zaprzyjaźnienie.”
-
mgr Hanna Siniarska
-
Pedagog
Jestem absolwentką pedagogiki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyłam również studia podyplomowe z zakresu terapii pedagogicznej i logopedii.Od dwudziestu pięciu lat pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym, jak i szkolnym Jako motto w mojej pracy na co dzień towarzyszy mi zdanie Janusza Korczaka:,,Mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi”.
-
mgr Julia Sobierajska-Darul
-
Pedagog specjalny
Ukończyłam studia z pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jako pedagog specjalny wspieram dzieci o różnych potrzebach edukacyjnych, pomagając im rozwijać się emocjonalnie, społecznie i poznawczo. Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach i kursach, aby jak najlepiej dostosować metody pracy do indywidualnych potrzeb każdego dziecka. Praca z dziećmi to moja pasja i źródło ogromnej satysfakcji – każdego dnia towarzyszę im w odkrywaniu świata, budowaniu pewności siebie i rozwijaniu ich potencjału.
-
Zajęcia dodatkowe:
-
mgr Izabela Frynas
-
Gimnastyka korekcyjna
Jestem fizjoterapeutą i terapeutą integracji sensorycznej, podyplomowo również nauczycielem wychowania przedszkolnego. Ukończyłam szkolenie „Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga” oraz liczne kursy z zakresu fizjoterapii i SI. Dodatkowo prowadzę zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka na basenie, nauki pływania i oswajania z wodą dla niemowląt i małych dzieci.
-
mgr Dorota Krzywkowska
-
Język angielski
Ukończyłam studia licencjackie z Pedagogiki na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu ze specjalizacją edukacja elementarna i język angielski. Kończę dwuletnie studia magisterskie ze specjalizacją poradnictwo i pomoc psychopedagogiczna. Uczestniczyłam w wymianie zagranicznej spędzając rok za granicą w Irlandii Północnej w Belfaście, gdzie studiowałam w Stranmillis University College, tam rozpoczęłam karierę zawodową jako pomoc nauczyciela w sobotniej szkole i uczyłam języka polskiego jako obcego. Od pięciu lat uczę w przedszkolach języka angielskiego rozwijając swoje kompetencje, biorąc udział w innowacyjnych szkoleniach lektorskich oraz planując treści zgodnie z ogólnym programem przedszkolnym. W pracy z Dziećmi korzystam z różnorodnych metod nauczania języka angielskiego takich jak metoda TPR (reagowania całym ciałem), metoda konwersacyjna oraz audiowizualna. Na swoich zajęciach często korzystam z literatury anglojęzycznej dostosowanej do wieku i umiejętności podopiecznych oraz prowadzę atrakcyjne zabawy ruchowe.